سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذاهای خوشمزه

نظر


طرز تهیه کیک ژله ای بدون فر


Image result for ?کیک ژله ای?‎


آشپزی هم مانند بافندگی روشی برای تمرین تمرکز حواس و تکنیکی قدیمی برای مبارزه با اضطراب و بالا بردن حس شادی است. علاوه بر این ها آشپزی مستلزم دقت و توجه زیادی است. باید اندازه گیری کنید، روی رول کردن خمیر تمرکز کنید و… اگر روی طعم و بو تمرکز کنید و حواستان به چیزی که درست می کنید باشد، همین تمرکز حواس به خودی خود باعث کاهش استرس می شود.  کسانی که افسردگی دارند با آشپزی آرامش پیدا می کنند چون آشپزی ذهن تان را از افکار ناراحت کننده دور می کند و شما را مجبور می کند روی کاری که در حال انجام هستید تمرکز کنید. و در آخر می توانید چیزی را که با تلاش خودتان درست کرده اید با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید :) ♥♥♥

مواد لازم برای تهیه کیک ژله ای

به منظور تهیه این کیک به یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر ذکر شده است، نیاز خواهید داشت.

مواد لازم
تخم مرغ 2 عدد بزرگ
شکر 140 گرم
آب ولرم 80 میلی لیتر
آرد 150 گرم
روغن مایع 70 گرم
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
پودر ژله 50 گرم

 

چند نکته:

  • حتما از روغن استفاده کنید و آن را با کره جایگزین نکنید. استفاده از روغن در کیک ماندگاری آن را بیشتری خواهد کرد.
  • بسته به سلیقه خودتان می‌توانید از طعم پودر ژله استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید علاوه بر وانیل از یک طعم دهنده دیگر مانند اسانس بهارنارنج نیز استفاده کنید.


طرز تهیه کیک ژله ای


  1. شکر و روغن را مخلوط کنید. باید تا حدی بهم بزنید که دانه‌های شکر کاملا یک دست شوند.
  2. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از یکدیگر جدا کنید.
  3. با استفاده از همزن آنقدر سفیده‌ها را بزنید که کاملا پف کند و سفید شود. زمانی که سفیده از ظرف نریزد، آماده است.
  4. زرده تخم مرغ‌ها را یکی یکی به شکر و روغن اضافه کرده و بهم بزنید تا جایی که مایه کش بیاید.
  5. وانیل را به مایه کیک اضافه کنید.
  6. آرد را سه مرتبه الک کنید تا هوا میان ذرات آن جریان پیدا کند و باعث شود کیک بهتر پف کند.
  7. سپس بکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه کنید.
  8. اکنون آرد را به مایه کیک اضافه کرده و به آرامی بهم بزنید.
  9. سفیده را نیز به مایه کیک اضافه کنید.
  10. ژله را در آب ولرمی که داشتید حل کنید و پس از آنکه حرارت آب از بین رفت، آن را به مایه کیک بیفزایید و اندکی بهم بزنید تا پخش شود.
  11. یک قالب کیک با اندازه مناسب را چرب کنید و مایه کیک را در آن بریزید.
  12. کیک ژله ای را به مدت 30 دقیقه در فری که از چند دقیقه قبل با حرارت 180 درجه گرم کرده‌اید، قرار دهید. در پایان این مدت یک چنگال در کیک فرو ببرید، اگر کیک به چنگال نچسبید آماده است، در غیراینصورت یک ربع دیگر کیک را در فر قرار دهید تا بپزد و به چنگال نچسبد.
کیک آماده است و می‌توانید آن را در ظرف مناسب قرار داده و سرو کنید. هنگامی که این کیک را برش می‌زنید، رنگ زیبایی دارد و بسیار جذاب خواهد بود.
 

چند نکته:

  • حتما فر را از قبل گرم کنید.
  • مواد اولیه لازم برای تهیه کیک را اندازه گیری کرده و آماده بگذارید تا مایه کیک زمان زیاد در دمای محیط باقی نماند.
  • یکی از موارد حائز اهمیت در پف نکردن کیک، بهم زدن زیاد از حد آن پس از افزودن آرد و سفیده تخم مرغ است. زمانی که آرد و سفیده را به مایه کیک اضافه کردید، نباید زیاد آن را بهم بزنید تا پف کیک از بین نرود. توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن آرد و سفیده تخم مرغ به مایه کیک، به هیچ وجه از همزن برقی استفاده نکنید.
  • حتما قالب را ابتدا چرب کنید، علاوه بر کف قالب دیواره‌های آن را نیز چرب نمایید.
  • قبل از آنکه مدت زمان پخت کیک به اتمام برسد، درب فر را بازنکنید، زیرا حرارت فر به یکباره افت می‌کند و پف آن کم خواهد شد.
  • مایه کیک را وسط قالب بریزید تا به طور یکنواخت در قالب پخش شود. قالب را به آرامی سه مرتبه تکان دهید تا ارتفاع مایه کیک در تمام قالب یکنواخت باشد.
 
این کیک به سادگی تهیه می‌شود و برای تزیین آن نیز می‌توانید از تکه‌های میوه با طعمی مشابه پودر ژله‌ای که در مایه کیک بکار بردید، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مقداری شکر آسیاب شده نیز برای تزیین کیک استفاده کنید. اگر به خامه علاقه دارید، با مقداری خامی فرم گرفته روی کیک را تزیین کنید.
کیک ژله ای گزینه مناسبی برای میان وعده و دسر است که تقریبا همه از میل کردن آن لذت می‌برند. این کیک ساده همراه با چایی می‌تواند یک وعده مناسب برای زمانی که سر کار هستید، باشد. علاوه بر این طعم ژله در کیک باعث می‌شود که کودکان آن را بسیار دوست داشته باشند، بنابراین اگر به فکر فراهم کردن خوراکی سالمی برای مدرسه فرزندانتان هستید، این کیک ایده خوبی خواهد بود، زیرا علاوه بر سالم بودن، از خواص ژله نیز برخوردار است.


طرز تهیه کیک ژله ای ساده,طرز تهیه کیک ژله ای بدون خامه,طرز تهیه کیک ژله ای بدون فر,طرز تهیه کیک ژله ای توت فرنگی,طرز تهیه کیک ژله ای با خامه,طرز تهیه کیک ژله ای خوشمزه,طرز تهیه کیک ژله ای تولد,طرز تهیه کیک ژله ای بستنی,طرز تهیه کیک ژله ای ساده بدون خامه,کیک ژله ای ساده,کیک ژله ای بدون خامه,کیک ژله ای بدون فر,کیک ژله ایی,کیک ژله ای پرتقالی,کیک ژله ای طرز تهیه,کیک ژله ای توت فرنگی,کیک ژله ای تولد,کیک ژله ای شف طیبه