سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غذاهای خوشمزه

نظر

جورج کلونی کیست

 

جرج کلونی,بیوگرافی جرج کلونی,عکس های جرج کلونی عکس اینستاگرامی جرج کلونی

 
بیوگرافی جرج کلونی + جدیدترین تصاویر جرج کلونی
جرج تیموتی کلونی متولد 6 مه 1961 در ایالت کنتاکی بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی است

چکیده از از زندگینامه جرج کلونی:
نام اصلی: جرج تیموتی کلونی
تولد:  6 مه? 1961
لکسینگتون، کنتاکی
ملیت: پرچم ایالات متحده آمریکا آمریکایی
پیشه: هنرپیشه، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده
سال‌های فعالیت: 1978-اکنون
همسر(ها):  تالیا بالسام (1993 - 1989)
آمل علم‌الدین (2014-اکنون)
شریک(های) زندگی: استیس

 

جرج کلونی,بیوگرافی جرج کلونی,عکس همسر جرج کلونی عکس جدید از جرج کلونی و همسرش آمل علم‌الدین

 
بیوگرافی جرج کلونی:
جرج تیموتی کلونی (به انگلیسی: George Timothy Clooney) (زاده? 6 مه 1961 در ایالت کنتاکی) بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی برنده? جایزه اسکار و گلدن گلوب است.

جرج کلونی در سال 2005 برای فیلم سیریانا جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.  در سال 2013 موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم را برای تهیه‌کنندگی فیلم آرگو دریافت نماید.

جرج تیموتی کلونی، در سال 1961 در شهر لکزینگتون، کنتاکی ایالات متحده آمریکا و در خانواده‌ای مشهور، در زمینه تجارت و هنر، متولد شد. پدرش نیک کلونی، مجری رادیو و تلویزیون بود. اگرچه وی علاقه زیادی به تحصیل نداشت، دوران دبستان و دبیرستان خود را، در لکزینگتون گذراند و برای تحصیلات دانشگاهی به شمال کنتاکی رفت. کلونی، در سال 1979 وارد دانشگاه شمال کنتاکی شد و شروع به تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری نمود. وی در سال 1981 به یک‌باره دانشگاه را رها کرد و سال بعد به‌منظور تکمیل تحصیلات، وارد دانشگاه سینسینتی شد؛ که در آن‌جا نیز در دریافت مدرک ناموفق ماند.

 

جرج کلونی,بیوگرافی جرج کلونی,عکس جرج کلونی عکس جوانی جرج کلونی

 

پس از رها کردن دانشگاه، توسط پدرش به کار گویندگی در شبکه تلویزیونی ای‌ام‌سی مشغول شد، که اولین شغل او محسوب می‌شد. در همان سال هم‌چنین پسرخاله‌اش، میکل فریر نیز، به‌منظور تهیه‌کنندگی فیلم کوتاهی، درباره? اسب‌های مسابقه‌ای به شهر لکسینگتون رفته بود، که در این فیلم جرج به ایفای نقش پرداخت. به این ترتیب جرج کلونی، وارد عرصه بازیگری شد و با این نقش، استعداد خود را در این زمینه نشان داد. از سویی دیگر با کار در تلویزیون، توانست راه خود را در رشته بازیگری باز کند و اولین نقش خود را در سریال تلویزیونی اتاق اورژانس، که از برنامه‌های پربیننده تلویزیون آمریکا بود، اجرا کرد و مورد توجه همگان قرار گرفت.

وی در سال 1982 راهی لس‌آنجلس شد، اما یک سال بیکار بود. اولین کار رسمی او در لس آنجلس، کار در شرکت تجاری ژاپنی پاناسونیک بود. در سال 1984 جرج کار سینما را با اجرای نقشی در یک فیلم بازی کرد، که نتوانست به مرحله پخش برسد؛ اما توجه تهیه‌کنندگان را به خود جلب کرد. او سپس به بازی در فیلم‌های سینمایی علاقه‌مند شده و احساس موفقیت در این عرصه را کرد.

او در فیلم‌های یک روز خوب با خارج از دید در کنار جنیفر لوپز در سال 1998، از طلوع تا غروب، ای برادر کجایی و طوفان کامل که عمومأ فیلم‌هایی اکشن بودند، او را به بالاترین درجات موفقیت و شهرت رساند. در سال 2000 به عنوان یک هنرپیشه فعال، در هالیوود معرفی شد. جرج کلونی در سال 1990 با تالیا بالسام ازدواج کرد، که پس از 3 سال از او جدا شد. از سال 1984 تا سال 1995 بیشتر فعالیت‌های جرج کلونی در زمینه? بازی در مجموعه‌های تلویزیونی بوده است.

 

جرج کلونی,بیوگرافی جرج کلونی,عکس جرج کلونی و همسرش تصاویر جرج کلونی و همسرش

 
زندگی شخصی جرج کلونی:
جرج کلونی یک ایرلندی-آمریکایی و متولد لکزینگتون در ایالت کنتکاکی در ایالات متحده است. پدربزرگ وی، نیکلاس کلونی، به همراه خانواده‌اش، از ایرلند به ایالات متحده مهاجرت کرده است. مادر وی نینا بروس، مدل و ملکه زیبایی سابق آمریکایی و پدرش نیک کلونی، یک روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون و سیاستمدار آمریکایی می‌باشد.

جرج کلونی دوبار بار ازدواج کرده‌است و همسر نخست او هنرپیشه آمریکایی تالیا بالسام بود. وی از سال 1989 تا 1993 همسر تالیا بالسام، بازیگر آمریکایی بود؛ کریستا آلن (بازیگر آمریکایی) و استیسی کیبلر (بازیگر و کشتی‌کچ کار اسبق - تصویر) و الیزابیتا کانالیس (مانکن و بازیگر ایتالیایی) هم از سال 2004 تا 2013 شریک زندگی او بودند. وی هم‌چنین یک رابطه پیوسته-گسسته پنج‌ساله با مدل بریتانیایی لیزا اسنودان داشت. کلونی در آوریل سال 2014 و به‌طور ناگهانی نامزدی خود با آمل علم‌الدین را به‌صورت رسمی اعلام کرد.